onsdag 6. juni 2007

Mat og litt sånt




















Mat er bra. Jeg liker mat veldig godt, og jeg prøver å spise så ofte og så mye jeg kan. Kanskje ikke så mye og ofte som hu på bildet over, men dog. Er vel få jeg kjenner som har så stort matbudsjett som meg i løpet av en måned, Oddi må vel være den eneste som kommer i nærheten (+ - noen hundrelapper på 4k er relativt vanlig i løpet av en måned, ofte mer). Egg, tunfisk, ris, bananer, melk, proteinpulver, gainer, havregryn (kraftfòr), koteletter, kylling og mye mer. Og pølser. Sjørøverpølser, må vite. Best i verden, også er de så billige! Når det gjelder tilbereding av de nevnte pølsene, er vel jeg en av de få som ikke koker pølsene når jeg lager meg pølse i brød, men heller bare legger de rett inn i ovnen uten noe om og men. Pølsene skal stekes til skinnet har sprukket, da er de best. Da blir det ofte til at jeg lar de ligge i ovnen akkurat litt for lenge, "må jo steke så lenge at de sprekker", også slenger jeg ræva mi nedpå stolen med en episode av X-files (som forsåvidt er verdens beste tv-serie), også brenner jeg hele driten. Men smaker jo bra likevel. Det som da er hele poenget her er at om jeg da feks lar være å spise den siste pølsa så ligger den på talerkenen og tørker inn ei stund før jeg gidder å gå og kaste den. Da pleier den å bli ganske tynn og skrukkete, akkurat som kunden jeg hadde på Ikea i dag. Det var veldig merkelig, det første jeg la merke til med den gamle dama som kom, i sin ermeløse skjorte, var at armene hennes likna fryktelig mye på pølsene etter at de har ligget på bordet et par dager (er ikke så flink til å rydde, som dere kanskje forstår). "Å, pølsearmer!" tenkte jeg. Kanskje litt stygt, men det gjorde dagen min veldig mye mindre kjedelig enn den var i utgangspunktet. Bra, ikke sant? =)

6 kommentarer:

Anonym sa...

haha så sinnsykt løye!! ser d så for meg, tippe du sleit med å ikkje le høgt..hehe..
sjøl om du kje e så flinkt te å rydda ette dg allti, så e du verfall veldi flink te å laga mat då :)
du må komma på besøg på leiligheten å laga litt mat te meg av å te, så tar eg oppvasken :)

Unknown sa...

Tenk å tenka om ein kunde at armen ligne på ei gammale, mesten råden pylsa! Det har eg aldri tenkt om någen.. Men eg lige jo ikkje pylser heller då.. Syns det e ganske ekkelt. Men nå e eg klar for å begynna å jobba på IKEA asså..:) Lenge si eg har vore på jobb nå.. Gudd me fri, men e klar for å begynna å jobba åg!:) Lure på ka mad eg komme te å synsa at armane te kundene mine ligne på.. bler spennande å se! ;)

Anonym sa...

hehe, konge..eg har åg någe sånt, elle..ja..eg samenligne kunder me dyr.å d e løye koss sykt masse någen ligne asså..ei dama ser kanskje ud så ei gås, ein aen så ein hest..ein så ett ekorn, eller någen såm ei padda..eller høna..d e ganske løye! eg jørr d "uden at eg kan for d" ehe..bare tenke d..d e ganske løye og då, men ikkje viss du ikkje klare å la vær å le, å kunden spør ka du ler av....

Admin sa...

"ka du ler av for någe da?"
"hehehe nei du skjønne det, du ligne noe FRYKTELIG på ei padde!"
heheh ser det for meg xD

Unknown sa...

Nei,herlighet - syke folk... dåkk ser for dåkk at kundene e dyr eller mad, e det muligt..!? :) hehe
Jaja.. dåkk e nå løgne åg ;o) Eg ser for meg kundene som mennesker eg. lure på koss di har det, ka di tenke på å sånn.. heh :p

Anonym sa...

haha..ja d e vell litt sært..hehe..men men, alle kan kje vær lige =) Mallin, bare innrøm d..du har tenkt tanken på att ein av di kundene du har ligne litt vell masse på ein kengeru elle någe ein gong!