torsdag 6. mars 2008

Ulovlig sitting på bussen















Satt på bussen. Jeg skulle på jobb. "Ah, en firer helt for meg sjøl", tenkte jeg. Og der, på veggen, hang dette lille klistremerket. "Så merkelig", tenkte jeg, "er det bare folk med et halvt venstrebein og dritlange fyrstikkarmer, kvinnelige blottere, kvinnfolk med særdeles skumle utvekster på magen, og armløse folk, som lener seg mot et rekkverk, som har lov å sitte her?"

"Too bad", tenkte jeg, "riktignok har jeg fyrstikkarmer, men jeg gidder ikke å fløtte meg." Følte meg litt skummel og ulovlig etterpå.

2 kommentarer:

Mrs. Bårdsen sa...

trur d va fareskilt eg.
hvis du va ein av dei 4 måtte du var på vakt, for plutseligt konne det skje någe me dei.

- man med halvt venstrebein står i fare for å bli frastjåle krykkene, skli og miste høyrefoten åg eller bli anklaga av å ha slått ner folk me krykkeavtrykk i pannen.

- dame me uvekst på magepartiet kunne plutselig bli blaut på buksa og utveksten hadde blitt ennå skumlare og forflytta seg med tyngdekraften mot bakken med en uhorvelig smerte.

- kvinnelige blottere burde så absolutt varr obs på at plutselig må dei ha pysjamasparty i kasjotten.

- armløse folk så lene seg mot et rekkverk, har dei egentlig ein stabil stilling ved å "lena" seg me ein arm? bør ein enarma person lene seg? eller kanskje den enarma personen må bli obs på faren for å ta feil hanske me seg den dagen det e kaldt ute. det hadde jo våre ufattelig uflax.

Mette sa...

Fantastisk! :o)
Du er jammen litt av en småkriminell type...