onsdag 20. februar 2008

Skyting på "lange" hold

Var ute en tur i dag og, prøvde å få nulla inn siktet mitt. Fikk etterhvert samlinger som var litt bedre enn de i går, ca 2.5-3.5 cm spredning på 3 kuler på 120 meter. Gadd ikke ta bilde av det, men her er i allefall et bilde av der jeg ligger når jeg skyter på den avstanden. Blinken er ringet rundt.



















Har festet skivene på ei sponplate, så selve blinken ser omtrent slik ut. Prøver å treffe de der svarte rundingene.



















Problemet er liksom bare dette:



















For å sjekke blinken må jeg gå helt der oppe fra, ned til blinken, og så opp igjen. Med min kondis er jo det litt av en utfordring, jeg har jo DET verste hjertebanken når jeg kommer opp igjen. Om jeg da ikke venter lenge nok før jeg skyter igjen, slår pulsen inn på siktet og jeg bommer på skiva. Kanskje jeg bør ta hintet og trene litt mer kondis.. Evt ikke.


Fikk skutt inn siktet, og da var det tid for å øke avstanden litt. Stakk litt oppi lia ovenfor huset her, avstanden ble vel et sted mellom 230 og 250 meter.
Bestemte meg for å gå opp dit...



















...og her er Tor, svoger`n min, som fant en passende plass og ligge. Spurte om han ville skyte han og, men det ville han ikke. Han ville heller rulle seg røyk hehe..



















Der nede står blinken, rød ring rundt. Bildet lyver litt, det ser mye lenger ut enn det egentlig er.



















Her er blinken. Hadde en annen helt lik som jeg brukte for å skyte inn siktet. Kikkerten må jo stilles inn for forskjellige avstander. Fikk etterhvert stilt det ganske godt, så da fikk jeg samla 3 kuler inna for den ytterste ringen. Juhu! I mårra: lengre hold, bedre ammunisjon.














Peace out.

Ingen kommentarer: